Τρίτη, Ιανουαρίου 29, 2013

Στο τέλος της ημέρας... μην πεις κουράστηκα.

Σήμερα ξύπνησα με έντονη την διάθεση να βουλιάξω τα γυμνά μου πέλματα στην μοκέτα του σπιτιού σας. Να μείνει το περίγραμμά μου σημάδι πως πέρασα, κι ίσως μια αίσθηση μυρουδιάς μου, επάνω στο ριχτάρι του καναπέ σας. Μα, κυρίως, με την διάθεση να εισχωρήσω βαθιά μες το μυαλό σας. Να διακρίνω την όρεξη μέσα από την γραφή σας.

Δυο ρουφηξιές από καφεδάκι ελληνικό. Τράβηξα κατά τον υπολογιστή μα βρέθηκα να φορώ τα πρόχειρά μου. Κάμποσα πιάτα στον νεροχύτη. Τα στεγνά ρούχα στην απλώστρα έπρεπε να δώσουν την σειρά τους σε άλλα φρεσκοπλυμμένα. Οπωσδήποτε τα ευαίσθητα υφάσματα πλύσιμο στο χέρι. Η στάχτη στο τζάκι, δυσφορούσε. «Θα προλάβω άραγε να σιδερώσω;» πέρασε αστραπιαία μια σκέψη και έσβησε. Η ηλεκτρική σκούπα ρουφούσε λαίμαργα. Λίγο αργότερα, φόρεσα τα λευκά γάντια μιας χρήσης, με τον ίδια ζήλο και ικανοποίηση, όπως άλλωστε είδα να κάνουν αμέτρητες φορές οι γιατροί του Grey's Anatomy. Είχα να εκτελέσω δύο χειρουργικές επεμβάσεις, έκτακτα περιστατικά: το μικρό και το μεγάλο λουτρό. 

Όταν κάθισα στην καρέκλα του γραφείου, ένιωσα την πρώτη ενόχληση στην μέση μου. Οι υπόλοιπες με επισκέφτηκαν κατά την ώρα του ντουζ. Καυτό το νερό κυλούσε επάνω μου. Με το νου μου προσπαθούσα να κάνω συνδιασμούς για την σημερινή μου ενδυμασία. Προσπαθούσα να ταιριάξω τις μπότες με την φούστα και το καλσόν. Κι έπειτα, το πουκάμισο με το φουλάρι, και  το παλτό. Και μόνο η σκέψη ως πράξη με κούραζε. Τα μέλη μου με κούραζαν. Η ιδέα πως έπρεπε να ετοιμαστώ και να φύγω, να φοράω όλες τις υπόλοιπες ώρες τακούνι, φάνταζε απελπιστική. 

Η διαδρομή προς την δουλειά με ανανέωσε. Το ποτάμι μυρίζει πάντοτε εξαίσια. Ο ουρανός, ο αέρας. Είδα το είδωλό μου στο καθρέφτισμα μιας βιτρίνας. Η κούραση επιμελώς κρυμμένη κάτω από μια παχιά στρώση concealer στα μάτια. 
  
Η μέρα πήρε να νυχτώνει. Νύχτωσε για τα καλά. Η ίδια διαδρομή από την ανάποδη. Γυρισμός, επιστροφή. Σκεφτόμουν πόσα πρέπει να κάνει μία γυναίκα καθημερινά και παράλληλα "να αρέσει" στον σύντροφο, στα παιδιά στους φίλους. Όχι, να αρέσει εξωτερικά, επιδερμικά... αλλά να Αρέσει, με πιάνεις; Γενικά σου λέω, να αρέσει. Ήμουν ήδη πολύ κουρασμένη. Κι εγώ ήθελα από την πρώτη αχτίδα να μουλιάσω σε ξένες σκέψεις.



«Στο τέλος της ημέρας επιτρέπουν στις γυναίκες να διαλέγουν από τον σκουπιδότοπο».

υ.γ.1 Στο τέλος της ημέρας, μην πεις κουράστηκα. Θα είμαστε αχάριστοι και δεν μας πάει...
υγ.2 Και ναι, Λαυρέντη, δεν πάει καλά αυτός ο κόσμος.


Μουσική επιλογή: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας ~ Ο ταύρος (La corrida)
Φωτογραφία: Μίκα Άλμπερτ, Τοποθεσία: Νταντόρα, Κένυα

10 σχόλια:

  1. Οχι δεν πρέπει να το πείς...Καναρινακι μου...ακομα κι αν αυτή ειναι μια μερα απο τις ίδιες που θα ακολουθήσουν στη ζωή που έχεις διαλεξει...μερες καρμπόν.. εκτός αν εσύ αποτιναξεις απο πανω σου αυτή την συνήθεια...και ναί.. μπορείς να μην πεις στο τελος της μερας κουραστηκα..οταν στο τέλος κάθε μερας επιτρεπουν σε καποιες γυναικες..να διαλεγουν στον σκουπιδότοπο...!!!! φιλώ σε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ξέρω κι εγώ; Για τόσα πολλά νιώθουμε τύψεις. Κάποιες επιβεβλημμένες, όπως όταν μια μέρα το σώμα, το πνεύμα, η ψυχή αργούν. Αλλά λέω να το δούμε από την άλλη πλευρά. Έχουμε τόσα πολλά για να είμαστε ευγνώμονες, που χαλάλι. Και χαμογελάμε σ' εκείνα τα τόσα.
    Σε φιλώ φίλη μου. Ελπίζω να ένιωσες τη σκέψη μου αυτές τις μέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ακόμη και η κούραση της μέρας ή μάλλον της ψυχής, έγινε ένα συγγραφικό διαμάντι.

    Κάτι που συνηθίζω να λέω στα μικρά, είναι να μην συγκρίνονται με τα άλλα παιδιά αλλά με τον ίδιο τους τον εαυτό. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα νοιάζονται για τους γύρω τους. Θέλω να πω η ζωή του καθενός μας είναι αρκετά βαριά αν έτσι την βλέπουμε κάποιες φορές, ας το δεχτούμε χωρίς τύψεις. Ίσως είναι πιο εύκολο να γιατρέψουμε την κούραση.

    Εύχομαι να είσαι καλύτερα καναρινένια μου.
    Σε φιλώ πολύ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπερα Καναρινάκι μου , σήμερα διαλεγω στο τέλος της μέρας να χωθώ στα τριζατα σεντόνια μου και απλά να ρεμβάσω σε ένα όνειρο δεν μπορω να βαστάξω και άλλο δηλητήριο σε φιλώ καλό μου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σμαραγδένια Ρούλα,

    γλυκιά μου δεν με ενοχλούν οι μέρες καρμπόν, τουλάχιστον όχι σε αυτήν την περίοδο της ζωής μου. Είμαι ικανοποιημένη και ναι τολμώ να πω χαρούμενη!

    Η σωματική εξάντληση είναι εκείνη που κυρίως με ώθησε σε αυτήν την ανάρτηση. Και η σκέψη για εκείνες τις γυναίκες... πόσο ευγνώμονες θα πρέπει να είμαστε.

    Καλημερένια σου σμαραγδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. lena_zip,

    Ναι, να το δούμε και από την άλλη πλευρά! Μου άρεσε ο χαρακτηρισμός, τον βρίσκω πολύ ταιριαστό με την σκέψη μου "επιβεβλημμένες τύψεις".

    Καλημερένια φιλενάδα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Margo,

    πραγματικά η προσέγγισή σου με αφόπλισε! Σε ευχαριστώ, ειλικρινά.

    Πρέπει να είναι πολύ τυχερά τα μικρά σου, ευλογημένη που είσαι.

    Καλημερένια αγαπημένη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. marilise,

    καλή μου, κι ένα καλό βιβλίο με ένα ζεστό ρόφημα συμπληρώνει την τέλεια εικόνα που έφερες μπρος τα μάτια μου!

    Αργεί να βραδιάσει ακόμη :(

    Καλημερένια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Blur,

    ήταν ο ήχος που στροβίλιζε στα αυτιά μου καθώς έγραφα.

    Καλώς ήρθες! Να περνάς από την σοφίτα όποτε το νιώθεις.

    υ.γ. Έχει και κέρασμα. Γλυκό του κουταλιού & λικεράκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάθε που στάζει ροδόνερο ανθίζει το γιασεμί μου...