Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 14, 2012

Έχω μαζέψει κάτι ψιλά...


 Όπως τότε που ήμασταν μικρά. Με υπομονή μαζεύαμε τα μεταλίκια και τα φυλάγαμε σε τενεκεδάκια από τσίγκο. Όταν, κάπου-κάπου, τύχαινε να διαβούμε τον δρόμο από την πλευρά της βιτρίνας, πούθε τα μάτια να ξεκολλήσουν; Κι η μάνα, μας τραβούσε από το χέρι. Πίσω στο σπίτι μετρούσαμε τα κέρματα στα κρυφά, μην τύχει και κανένα μάτι ανακαλύψει πού κρύβαμε τον θησαυρό μας. Τα μετρούσαμε και τα ξαναμετρούσαμε, λες και επρόκειτο να πολλαπλασιαστούν και βγει κατά το μέτρημα παραπανίσιος ο λογαριασμός.

Στα αυτιά μου ακόμη ηχεί εκείνο το τρενάκι που σέρναμε επάνω στις ράγες μ' ένα κίτρινο ξεφτισμένο κορδονάκι. Ποτέ κανείς δεν μαρτύρησε ποιος χάλασε τον μηχανισμό κι αναγκαζόμαστε έτσι,  μ' αυτόν τον τρόπο, να το σέρνουμε. Και πότε-πότε, στα όνειρά μου, με ονειρεύομαι κοριτσάκι να φορώ εκείνη την κόκκινη στέκα που δεν έλεγα με τίποτα να βγάλω από το κεφάλι μου.

Έτσι κι εγώ. Σ' ένα σανίδι πολυκαιρισμένο, ξεχαρβαλωμένο από την φθορά έχω κρύψει το παιδικό τσίγκινο τενεκεδάκι.

Έχω μαζέψει κάτι ψιλά που από πάντα ήθελα να ξοδέψω.













υ.γ. Προς μεγάλη μου απογοήτευση συνειδητοποίησα πως τον προηγούμενο χρόνο είχα διαβάσει όλο κι όλο δυο βιβλία κι αυτά στο τελείωμά τους, τα παράτησα, μη ανεγνωσμένα. Φέτος, έβαλα στοίχημα με τον εαυτό μου τουλάχιστον ένα κάθε μήνα. Νομίζω πως μες την πληθώρα των 30-1 ημερών μου αξίζει μια μικρή πολυτέλεια χρόνου να την αφιερώνω προς προσωπική μου τέρψη. Στην Πολιτεία Μποέμικη, αισίως βρίσκομαι στο δεύτερο βιβλίο. Ο κύκλος ολοκληρώνεται τον επόμενο Αύγουστο. Θα χαρώ να μου λέτε την γνώμη σας για το εκάστοτε βιβλίο ή τον συγγραφέα, εάν έχει πέσει στα χέρια σας, αλλά και τις δικές σας προτάσεις - συστάσεις! 

Μουσική επιλογή: Angelo Branduardi ~ Alla fiera dell' est

28 σχόλια:

  1. Λατρεύω τον Braduardi, κι έχω πολλά πολλά τραγούδια του. Χμ, βιβλία. Διαβάζω αυτό τον καιρό το Πικρό Γλυκό Λεμόνι της Βοίκου και στ'αλήθεια το συστήνω.

    υγ http://www.psichogios.gr/site/Books/show?cid=1001448

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αναρωτιέμαι πως θα ένιωθες αν ταξίδευες με τρένο, IC για μια διαδρομή μόνο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Mary-Ginger,

    εγώ πρόσφατα τον ανακάλυψα :) Ωραίος πράγματι! Έριξα μια ματιά στο βιβλίο, σ 'ευχαριστώ πολύ για την πρότασή σου και που ανταποκρίθηκες.

    Καλό βραδάκι σου εύχομαι τζιντζεράτη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα και καλό σαββατοκύριακο, κοπέλα με το καναρινί φόρεμα. Ωραίες πάντα, οι αναμνήσεις. Σε έχασα από το μπλόγκ μου :) Να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η νοσταλγια μια αλλης εποχης
    Μεσα απο τα ματια της παιδικης αθωοτητας
    Ποσα κουτια με θησαυρους που χασαμε στο δρομο
    Παντως εχεις ενα τροπο να τα περιγραφεις
    ολα αυτα σαν γλυκο κουταλιου

    Ενα βιβλιαρακι απο τα αγαπημενα μου
    "Δυσκολοι ερωτες" Ιταλο Καλβινο

    Αν και διαβαζετε κατακαλοκαιρο
    υπο σκιαν
    ταιριαζει και στις φθινοπωρινές μερες

    Καλημερα καναρινια





    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτή τη στιγμή δεν έχω κάποιο βιβλίο να προτείνω, αλλά έχω μια απορία. Εσείς που είστε τέσσερα από όσο ξέρω αδέρφια, πώς σας κρατούσε η μαμά σας στο δρόμο; Εμείς που είμαστε δυο ήταν εύκολο, ένας δεξιά, ένας αριστερά. Αλλά τέσσερα αδερφάκια πώς περπατάνε με τη μαμά παράλληλα στις βιτρίνες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. εγω σε ευχαριστω για ολα !!!και αν θελεισ να ακουσεις και μαγικο ραδιοφωνο καθε βραδυ στις δεκα πατησε αυτο το συνδεσμο !!

    http://radiomagiclive.listen2myradio.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Είναι μερικά πράγματα
    που δεν εξαργυρώνονται εύκολα ...
    Όπως οι ανεκτίμητες παιδικές αναμνήσεις !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ωραίες αναμνήσεις..ανεκτίμητες..
    χαίρομαι που σε βρήκα,καλησπέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Γεράσιμος Μηνάς,

    καλησπέρα και καλό υπόλοιπο Κυριακής!
    Θα περάσω να δω πως είσαι...

    Γεια σου Γεράσιμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Velvet,

    η νοσταλγία... μου αρέσει και σαν λέξη και σαν αίσθηση για την εποχή του φθινοπώρου.

    Σ' ευχαριστώ! Να βάλω γλυκό τριαντάφυλλο;

    Με μια γρήγορη ματιά στο ίντερνετ, φαίνεται ενδιαφέρον αυτό που μου προτείνεις. Θα το αναζητήσω και θα σου πω εντυπώσεις.

    Καλησπέρα Vellutato

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. lena_zip,

    φιλεναδίτσα είμαστε τρείς!

    Η μητέρα μου κρατούσε τις θυγατέρες της στα δυο της χέρια όπως ακριβώς και με εσάς. Ο αδερφός μου συνήθως δίπλα του πατέρα μου, αλλά αυτόν δεν θυμάμαι να τον πιάνανε χεράκι... :)

    Φιλούδια σου κορίτσι μου!
    [είσαι απόλαυση με τις απορίες σου :))]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΜΑΓΟΣ,

    κι εγώ σ' ευχαριστώ. Θα δω περί τίνους πρόκειται το μαγικό ραδιόφωνο κι εάν με εκφράζει, γιατί όχι;!

    Καλησπέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Sidepap21,

    ίσως και καθόλου να μην εξαργυρώνονται τελικά...

    Τί κάνεις αγαπημένε φίλε, να βρίσκεσαι καλά επιθυμώ!

    Σε ασπάζομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. mplahmplah,

    καλώς την! Στους νέους επισκέπτες (αλλά και στους παλιούς) πάντα έχει κέρασμα. Γλυκό του κουταλιού και λικεράκι!

    Να περνάς όποτε το νιώθεις.
    Καλησπέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τώρα με έβαλες να θυμηθώ αν περπατούσα πιο συχνά με τον πατέρα μου ή με τη μητέρα μου... Νομίζω ότι όποτε βολτάραμε οικογενειακώς, συνήθως ο μπαμπάς κρατούσε το χέρι του αδερφού μου και η μαμά το δικό μου.
    Τέτοιες εικόνες όταν αναπολώ, μου φαίνεται σαν να είμαι ακόμα τόση δα μικρούλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. τώρα που πίκνωσες εσύ τις παρουσίες σου εδώ.. αρέωσα εγώ τις δικές μου.. ευελπιστώ να συντονιστούμε.. :) :)
    αχ.. των καιρό που η μέρα φαινόταν να έχει περισσότερες ώρες.. παρόλες τις περισσότερες υποχρεώσεις.. μπορεί να με ξενυχτούσε εντελώς ένα βιβλίο.. και να προλάβαινα να φύγω νιστικός το πρωί για να το τελειώσω.. σιγά σιγά οι αντοχές μειώθηκαν.. μπήκε κι η ανάγνωση στο ιντερνετ.. αλλά 1-2 ώρες αν δε διαβάσω ξαπλωτός.. δε κοιμάμαι.. και φέτος που πήρα το πολύ 10-12 βιβλία.. δε πηράζει.. βιβλίο που δεν ζητά δεύτερη ανάγνωση ίσως να μην άξιζε και πρώτη έλεγα πάντα.. :) :)
    θα πάω άυριο και στο άλλο σου που το έχω παραμελήσει τόσο.. γιατί τώρα έχω πιαστεί και πρέπει να κουνηθώ λίγο.. :) :)
    αχ πάντα έλεγα ότι πατρίδα μας είναι τα παιδικά μας χρόνια.. το είδα και κάπου αλλού γραμμένο τελευταία.. δεν το πιστεύω μόνος.. :) :)
    καλημερούδιααα :) :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. lena_zip,

    τόσο δα μικρούλα μου... είναι ωραίες αυτές οι θύμισες, ακόμη κι όταν δεν θυμόμαστε τί και πώς ακριβώς κι είν' οι μνήμες σαν από όνειρο βγαλμένες.

    Καλημερένια σου! Με φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Monesias,

    βρε βρε καλώς τον κουστομάτο κύριο που είναι και awesome!

    Σ' ευχαριστώ, καλοσύνη σου. Να τραταριστείς γλυκό του κουταλιού και λικεράκι, όπως είθισται.

    Να περνάς όποτε το νιώθεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. koulpa,

    αγαπημένε μου παλιόφιλε, τι χαρά μου δίνεις! Πάει καιρός από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου να ξενυχτάει μ' ένα βιβλίο. Ίσως φταίνε τα βιβλία που επιλέγω, ίσως εγώ παραμεγάλωσα και δεν έχω αντοχές; Και τα δυο;

    χαχα είσαι απόλαυση! "Δυο ώρες ξαπλωτός" σαν συνταγή γιατρού μου ακούγεται!

    Να μην αγχώνεσαι, να έρχεσαι όποτε σου το επιτρέπουν λιγάκι οι υποχρεώσεις σου. Εδώ, θυμάσαι, δεν κρατάμε το τεφτέρι, το απουσιολόγιο ντε!

    Μου 'λειψες φίλε, να είσαι καλά επιθυμώ!

    υ.γ. Κάνε και καμιά πρόταση ντεεε! Μια ντουζίνα βιβλία είπες ότι έχεις εν αναμονή, πρότεινέ μου κάποιο από αυτά...

    Καλημερένια σου, σε ασπάζομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τι υπέροχη μουσική! Πώς αλλιώς από έναν καταπληκτικό μουσικό;!

    Το ποστ σου... μου 'φερε στο νου πλάνα Αμελί, εκτός από την κόκκινη στέκα με τη βελουδένια κορδέλα ολόγυρά της!!!

    Υ.Γ. Από τον Ιούνιο ως σήμερα... έχω διαβάσει 7 βιβλία. Καζαντζάκη, Μουρακάμι και ένα του Αβραμίδη. Μακράν ο παππούς Νίκος μου 'χει κλέψει την καρδιά! ;) Μόνο που... ο Φτωχούλης του Θεού έμεινε στη μέση εν όψει... γραμμών, κουκκίδων και αριθμών από το 0 ως το 10... :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Κρύβουν μια γλυκιά μαγεία τα κείμενα σου κορίτσι μου και με συνεπαίρνουν πάντα
    Είναι σαν να μετράς τις πέρλες ενός ανεκτίμητου μαργαριταρένιου κολιέ και με ικανοποίηση να σμίγεις στο τέλος με την απαλότητα του υλικού
    Φιλιά καναρινένια μου αναμνήσεων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Κατ'αρχήν υπέροχη μουσική.
    Κατά δεύτερον... εδώ είναι κάποιες προτάσεις βιβλίων ( http://roadartist.blogspot.gr/2012/01/blog-post_06.html )
    μόλις βρω χρόνο θα ανεβάσω τη λίστα με τα βιβλία που διάβασα τους προηγούμενους μήνες. Τα βιβλία οι καλύτερες μας διαφυγές... Καλές αναγνώσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. marilia,

    πλάνα από Αμελί; Τι όμορφη ταινία!

    Είναι η αρχή της σχολικής χρονιάς, είμαι σίγουρη πως μόλις στρώσουν λίγο τα πράγματα με τα μικρούλια σου, ο Φτωχούλης του Θεού θα ολοκληρωθεί κι εσύ θα γίνεις κατά τι πιο πλούσια.

    Καλημερένια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ποιώ-ελένη,

    πόσο χαίρομαι που σε βλέπω!!!

    Και το ξέρεις πόσο σε ευχαριστώ για τα γεμάτα καλοσύνη λόγια σου και για εκείνη την ωραία μεταφορά.

    Καλημερένια αγαπημένη ποιήτρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Roadartist,

    πήγα στον σύνδεσμο που μου άφησες αλλά δεν υπάρχει σελίδα...
    Θα περιμένω να ανεβάσεις τη λίστα με τα βιβλία που διάβασες τους προηγούμενους μήνες, εσύ κάνεις ωραίες προτάσεις απ' όσο θυμάμαι!

    Καλημερένια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάθε που στάζει ροδόνερο ανθίζει το γιασεμί μου...