Κυριακή, Ιουλίου 10, 2011

«Να πάρεις μαζί σου και το κόκκινο φουστάνι»

Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου παιδί, ανεβαίναμε ψηλά στις πλαγιές του βουνού και μαζεύαμε χαμομήλι, τσάι και ρίγανη. Με τα χρόνια είχε γίνει παράδοση πια. Έτσι το ήθελε η μητέρα μου, να έχει μυρωδάτα του βουνού και όχι από τα άλλα τα ψεύτικα του εμπορίου. Όσο μεγάλωνα, γινόμουν αντιδραστική σε αυτήν την συνήθεια. Ο ήλιος έκαιγε και τα τρυφερά μου δάχτυλα πονούσαν ύστερα για ώρα. 

Ένα πρωινό, κάπου στα μέσα του χειμώνα, είχα πάρει να ξεχωρίζω τα αποξηραμένα φυλλαράκια του βασιλικού από τα κοτσάνια τους. Η ίδια τα είχε φυτέψει στην αυλή της γιαγιάς, κι αφού θέριεψαν, τα έκοψε κι έπειτα τα άφησε να στεγνώσουν. Της είχα ζητήσει να μου στείλει κάμποσα ματσάκια να έχω στη Θεσσαλονίκη. Εκείνο το χειμωνιάτικο πρωινό, αφού πρώτα έφτιαξα καφεδάκι ελληνικό στο μπακιρένιο μπρίκι, πήρα να καθαρίζω τα φυλλαράκια. Με πόση αγαλλίαση θυμόμουν τα πικνικ μας στο βουνό. Κι ήταν η πρώτη φορά, μετά το μεγάλωμά μου που ανυπομονούσα και δεν το έβλεπα με κούραση. Σκεφτόμουν πως, κάθε μάνα και θυγατέρα έχουν μια δική τους συνήθεια που τις δένει γλυκά. Έτσι κι εγώ, σκεφτόμουν, θα συνέχιζα αυτήν την παράδοση με την κόρη μου που ίσως κάποτε αποχτούσα. 

Λίγο πριν αναχωρήσουμε για Μυτιλήνη μου ζήτησε να πάρω μαζί μου το κόκκινο φουστάνι. Πόσο το αγαπά. Όπως κάποτε κι εγώ το δικό της το καναρινί. 

Επιστρέφοντας, βρήκα έκπληκτη στη φωτογραφική μου μηχανή ‘κόκκινες’ φωτογραφίες. Της είχε βγάλει την ώρα που μαζεύαμε ρίγανη δίχως να την αντιληφθώ. Τώρα πια κατάλαβα γιατί το αγαπά. Σαν το φορώ γίνομαι πάλι το μικρό της κοριτσάκι. Εκείνο που του ζητούσε «μη μεγαλώνεις άλλο να μπορώ να σε παίρνω στην αγκαλίτσα μου». Σαν το φορώ, λες και καλύπτονται τα χρόνια μου κι η θηλυκότητά μου και γίνομαι πάλι παιδούλα. 

Η μητέρα, κάθε που κόβει το καρπούζι, μου δίνει πάντα τα κομμάτια «της καρδιάς», τα πιο γλυκά. Τούτη τη γεύση έχει το φιλί μου που σας στέλνω. Κι ένα χαμόγελο καρπούζινο.


Καλό υπόλοιπο στο καλοκαίρι σας, φιλαράκια μου αγαπημένα!

Μουσική επιλογή: Έλλη Πασπαλά ~ Ο χορός των άστρων

34 σχόλια:

  1. Καλή συνέχεια και στις δικές σου διακοπές!!!
    Αχ, πόσο με συγκίνησες με τη σημερινή σου ανάρτηση να' ξερες...

    Πολλά γλυκά φιλάκια σου στέλνω και την αγάπη μου... και μη σε χάσουμε πάλι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ώστε από τη μαμά και το καναρινί φόρεμα που πρωταγωνιστεί εδώ;
    Είμαι σίγουρη πως η αγκαλιά δεν λείπει και ας έχουν αλλάξει τα μεγέθη, άλλωστε πάντα είσαι και θα είσαι το παιδί της:)
    Τις πιο γλυκιές ευχές μου για σένα και τη μητέρα σου καναρινένια μου..
    Φιλιά και χαμόγελα πολλά:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. αχ τι γλυκόοο.. καλή η αλλαγή.. καλή και η συνήθεια.. παιδούλα με το κόκκινο φουστάνει.. στα ματια της μαμας πάντα χωράς στην αγκαλίτσα της.. :) :)
    χαχαχα τι κάνεις γλυκιά μου φίλη;.. ή έχω κληρονομικό χάρισμα.. ή αναρωτιέμαι συχνά για τους παλιούς μου φιλους.. χθές αναρωτιώμουν.. κι ειχα πεί σήμερα να σου αφείσω μύνημα αν δεν εμφανιστείς.. :):)
    την καληνύχτα μου :) :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ όμορφο..!
    Υπέροχο τραγούδι..
    Καλό υπόλοιπο καλοκαίρι και σε 'σένα..
    Πολλά φιλιά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ γλυκό κείμενο κοπέλα μου!
    Να είστε καλά κ εσύ κ η μανούλα σου!

    Καλό σου απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανοίγω μεγάλη αγκαλιά
    και σε καλωσορίζω
    ντυμένη στο χρώμα της αγάπης
    φιλιά πολλά καναρινένια μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. painter,

    κι συγκινούμαι με την επίσκεψή σου εδώ παρά την πολύμηνη απουσία μου.

    Σε γλυκοφιλώ και να ξέρεις πως πάντοτε απολαμβάνω αγκαλιές και φιλιά!

    Να έχεις ένα υπέροχο βραδάκι καλή μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Margo,

    ναι γλυκιά μου από τη μητέρα μου μένουν τα πιο τρυφερά και τα πιο πονεμένα συναισθήματα και κατ' επέκταση αντικείμενα-ενδύματα. Κι είναι έτσι ακριβώς όπως τα λες...

    Σε ευχαριστώ που είσαι εδώ, για τις ευχές σου. Σε γλυκοφιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. koulpa,

    φίλε μου, με τον καλό σου λόγο με χαροποιείς! Ζεσταίνομαι και λιώνω σαν παγωτό... κατά τα άλλα προσπαθώ να πορεύομαι καλά όπως όλοι μας. Σε ευχαριστώ που δεν με ξεχνάς, θέλω να περάσω κι εγώ από το κατώφλι σου...

    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Lonely,

    το τραγούδι είναι πράγματι υπέροχο! Έχω την εντύπωση πως για πρώτη φορά σε βλέπω εδώ, αν δεν κάνω λάθος, καλώς όρισες! Πάντοτε χαίρομαι με τους νέους επισκέπτες μου, να περνάς όποτε το νιώθεις...

    Ανταποδίδω φιλιά φιλίας!
    Καλό καλοκαιράκι σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αναστασία,

    σε ευχαριστώ γνωρίζοντας την αγάπη σου για την συγγραφή. Για τον γλυκό σου λ΄΄ογο να είσαι καλά.

    Να έχεις ένα υπέροχο βραδάκι καλή μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ποιώ-ελένη,

    πάντοτε ζεστή και τρυφερή... να είσαι καλά αγαπημένη!

    Σε γλυκοφιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αυτό που βλέπουν
    της μάννας τα μάτια ...
    πάντα είναι το πιο όμορφο !!!
    Και μόνο η θύμηση της αγκαλιάς της
    μας φέρνει αρώματα από βοτάνια του βουνού ...
    Καλό (υπόλοιπο) Καλοκαίρι ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Για το παιδί μας, πάντα την καρδιά του καρπουζιού.. Μας γέμισες αρώματα νοσταλγικά και θύμησες αλλοτινών χρόνων με τη μαγική σου πένα :)
    Υπέροχη, εύθραυστη γραφή όπως πάντα!
    Φιλιά πολλά καναρινένια μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Γλυκό μου Καναρίνι...

    Πάντα αισθαντικές και υπέροχες οι αναρτήσεις σου... και πόσο σου πάει το κόκκινο φουστάνι... δεν είναι τυχαίο που έχουν γραφτεί ως και τραγούδια για ένα κόκκινο φουστάνι!!!

    Την έχω βιώσει κι εγώ αυτή σας τη συνήθεια με τη μαμά σου... όταν ήμουν πιο μικρή, κι όταν επισκεπτόμασταν με τους γονείς μου τα καλοκαίρια ακόμη ανεκμετάλλευτα - τότε - φυσικά τοπία και δάση της Χαλκιδικής (πρίν καούν και γίνουν ξενοδοχειακές μονάδες...)

    Είναι από τις αναμνήσεις που δε λησμονούνται εύκολα...

    Υπέροχες και οι φωτογραφίες... υπέροχη και η μουσική επένδυση του blog για ακόμη μια φορά... (που τα βρίσκεις...!)

    Καλό σου βράδυ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πολύ γλυκό κείμενο!!!!!
    Σε φιλώ τρυφερά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αχ, τι γλυκό! Για μια μητέρα η κόρη της θα είναι πάντα το κοριτσάκι της. Στην καρδιά της δε μεγαλώνει ποτέ.
    Καλό βράδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πολύ ωραία, τρυφερή, νοσταλγική ανάρτηση. Με άγγιξε βαθιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ένα φιλί κι μια βαθιά αναπνοή. Να πάρω όλες τις μυρωδιές.

    Μου έλειψες.. και η βόλτα μας στο χωριό σου.. στην πόλη σου.

    Υ.Γ. Δεν έχω ήχο στον υπολογιστή για να ακούσω το τραγούδι μα το ξέρω.

    J

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Side21,

    με βρίσκεις τόσο σύμφωνη που... τι άλλο να πω;

    Να βρίσκεσαι καλά επιθυμώ!!!
    Να κάνεις και καμιά δροσιστική βουτιά και για μένα!

    Φίλε μου, σε φιλώ και σε ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ευαγγελία,

    αγαπημένη μου σ' ευχαριστώ! Ακόμη θυμάμαι την φωτογραφία του κήπου σου, ρουφώ κι εγώ τα αρώματα..

    Σε γλυκοφιλώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. marilia,

    γλυκό μου κορίτσι και πεπονοφιλάκι αν σου αρέσει! ;))

    Καλό σου βραδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. pandora,

    αχ... Χαλκιδική! Έχω περάσει τις ωραιότερες οικογενειακές διακοπές παρέα με τους κουμπάρους μας εκεί... Τι νερά!! Τι παραλίες!!

    Σ' ευχαριστώ γλυκό μου κορίτσι, πάντοτε χαίρομαι όταν σε βλέπω από εδώ!

    Φιλούδια σου, καλό βραδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Asteri,

    όσο και τα χεράκια σου που κάνουν λιχουδιές!

    Καλό βραδάκι να έχεις αστεράτη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. marilise,

    κι εγώ γλυκιά μου σε γλυκοφιλώ κι ευχαριστώ!!!

    Καλό βραδάκι να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Tina,

    ναι, το κοριτσάκι που δεν μεγαλώνει...

    Μικράκι μου, χαίρομαι τόσο πολύ που σε ξαναβλέπω! Μας έλειψες βρε!

    Καλό σου βραδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Poet,

    όσο και τα δικά σου αριστουργήματα ποιητή μας!

    Σε ευχαριστώ τόσο...
    καλό βραδάκι να ευχηθώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. J,

    κι εμένα μου έλειψες! Να μου ξανάρθεις, μια ανάσα δρόμος είναι ε?! ;))

    Πολύ χάρηκα!!! Επέστρεψες εε..;

    Γλυκοφιλί σου!
    Καλό βραδάκι, χρυσά όνειρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. ετσι ειναι...
    παντα υπαρχει μια γλυκια συνηθεια αναμεσα σε μανα και κορη...
    κι εκεινο το κοκκινο φουστανι ποσο ταιριαζει με το καναρινι...
    υφασμενα απο το ιδιο χερι θαρρεις πως ειναι...

    μου ελειψες...

    φιλω σε με αγαπη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Κοριτσάκι γλυκό με θυμάσαι;
    χάθηκα και είπα να σωπάσω, μα δε κρατιέμαι πια! άνοιξα νέο μπλογκ γιατί ξέχασα κωδικούς του παλιού!

    Καλό καλοκαίρι γεμάτο όμορφες στιγμές! Μας κρατά το παρελθόν μας τελικά :)

    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. ΝΑΪΑΔΑ αγαπημένη νεράιδα,

    δεν θα μιλήσω, παρά για την λύπη μου που δεν κατόρθωσα να παρευρίσκομαι σε μια στιγμή σου ιερή που τόσο ήθελα. Κίνησα για να 'ρθω, μα, αλλού κι αλλιώς, άσχημα πολύ, ξημέρωσα. Δεν θέλω να μιλήσω πιο συγκεκριμένα γι' αυτό εδώ. Μονάχα μια υπόσχεση, πως θα σε πάρω να μιλήσουμε.

    Αν μπορείς συγχώρεσέ με.
    Σε φιλώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. daydreamer,

    πολλές οι φορές που η σκέψη μου ήρθε να σε ανταμώσει. Ήλπιζα να είσαι και να βρίσκεσαι καλά. Μου έλειψες θα πω και θα το εννοώ.

    Με την παρουσία σου εδώ μου έδωσες χαρά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάθε που στάζει ροδόνερο ανθίζει το γιασεμί μου...