Κυριακή, Μαρτίου 29, 2009

Ευχαριστήριο η αφορμή

Κάπως έτσι θα μου συλλάβιζε άλλο ένα όνομα... χωρίς να έχει σημασία τι γένους, αρσενικού ή θηλυκού, γένους ανυπεράσπιστου, όπως και να 'χει.

Θα ξεκλείδωνα τις αποθήκες του μνημονικού μου και πλάι στις σημειώσεις των γυμνασιακών μου χρόνων για την τέχνη, τα μικρά σκονάκια με τις ημερομηνίες που ποτέ μου δεν συγκράτησα. Πλάι στα χαρτιά από εφημερίδες, το μελάνι στο χαρτί για δυο λόγια και δυο εικόνες από μαθητικά φεστιβάλ, διαγωνισμούς, βραβεία και ασήμαντες διακρίσεις, που με το παιδικό μου μυαλό, θαρρούσα πως άγγιζα τον κόσμο. 
'Κει λοιπόν, πλάι στα αποξηραμένα λουλούδια που 'χουν τριφτεί, από το αλόγιστο ανοιγοκλείσιμο των τεφτεριών, που 'χουν θαμπώσει από την σκόνη της άμμου που φέρνω απ' τα ταξίδια μου, που 'χουν στάξει και λεκιάσει με το χρώμα τους, έτσι καθώς νότισαν από τα δάκρυά μου. Εκεί, λοιπόν, θα παραμέριζα στην άκρη με τα χέρια μου, κάθε φυλλάδα της ψυχής και θα κλείδωνα άλλο ένα μικρό όνομα.

Pe΄ppe...
Θα μου χάραζε σε ένα μάρμαρο, όπως κάνουν με τις πλάκες στα μνήματα, την περίοδο που θέλησε να επισκεφτεί τούτο τον τόπο που οι άνθρωποι αφηρημένα προσδιόρισαν Γη, 18_ _ έως 19_ _ , για να υπολογίσω την ζώσα συνθηκολόγηση του Άδη με την Λάχεσις που ορίζει την διάρκεια της ζωής.

Κι έπειτα, με όλη την εμπιστοσύνη που σου έχω
Ευαγγελία μου, ίσως και με λίγη δόση περιέργειας, θα εντυπωσιαζόμουν από την ζωή του προσώπου που επέλεξες να μου παρουσιάσεις.
 
Η Pe΄ppe...

η μελαχρινή χορεύτρια, που θα μείνει αργότερα στην ιστορία ως "Pe΄ppe η κουτσή". Ένα μικρό τρίκλισμα στο αριστερό πόδι. "Το πιο αθώο κουσούρι από ένα άσχημο τροχαίο" θα γράψουν οι σκανδαλοθηρικές εφημερίδες, αφήνοντας πονηρούς υπαινιγμούς για τον κρυφό δεσμό της με τον παντρεμένο συνάδελφό της χορευτή Ferre΄.

Ποτέ δεν σταμάτησε να χορεύει. Το αντίθετο. Μετά το ατύχημα οι περιοδείες πλήθυναν, το ίδιο και το πλήθος που την αποθέωνε σε κάθε της εμφάνιση. Οι άνθρωποι είναι περίεργα όντα. Χρειάζεται να στηριχτούν σε μια ξένη αδυναμία για να αποδεχτούν τ
ην δική τους τρωτή υπόσταση.


Κι είναι η πιο α-κατάλληλη στιγμή να σεργιανίσω στον Πρωτόπλαστο. Μόνο εκείνος θα αφυπνίσει τον ραχατεμένο μου ερωτισμό ως προς την γεμάτη πάθος και μυστήριο ζωή της άγνωστης χορεύτριας.


Θα ραντίσει τις λέξεις με την γοητεία ενός Κυρίου
και θα τις αφήσει να στάξουν…

Το όΝοΜά τΗς
P e'pp e
γεύση πικρού αμύγδαλου στο στόμα.
Το όΝοΜά τΟυ
F e rr e'…
ουίσκι και καπνός
ανάκατος
από πούδρες και ακριβά αρώματα γυναικών.

χ Ο ρ Ε ύ Ο υ Ν
δεκάδες ζευγάρια μάτια φωτίζουν την σκηνή με την σπίθα τους
οι κραυγές του πλήθους δονούν τα βήματά τους
-Ο τύπος με την κιθάρα αυτοσχεδιάζει πάλι απόψε
στο αγαπημένο της κομμάτι-
Θα τον βρίσει αυτόν δεν της γλιτώνει…
δεν θυμάται το όνομά του
ξεστομίζει δυο βρώμικες λέξεις στη γλώσσα της
Timo
χάνει τ’ ακόρντα…
τα δάχτυλα πηγαίνουν μόνα τους στα τάστα
έτσι όπως θα την χόρευε ο ίδιος

Θεέ Μου…
μονάχα να ΤηΝ χόρευε
Χρόνια τώρα…
ξέρει κάθε της κίνηση
το αναστέναγμα του καρέ
το λίκνισμα της μέσης
το σύρσιμο της γάμπας
-κείνης της γάμπας, της αριστερής

Αισθησιασμός
αβυσσαλέος
από τούτο το παράταιρο βάδισμά της

Θωπεύει με το βλέμμα του
το ανάγλυφο του κορμιού της
Λαχτάρισμα που δεν χόρτασε
με το τέλος.

Τέλος
της παράστασης για απόψε.
Οι εξέδρες αδειάζουν από κόσμο, οι χορευτές πίσω στα καμαρίνια τους.


She claps her hands...
Θα χορέψει μόνη για τον εαυτό της
ξυπόλητη.


Βήματα επάνω στην σκηνή...

κρατά ένα καπέλο στο χέρι
και μ' αυτό κρύβει το πρόσωπό του

Την πιάνει από την λαβή της
-αγαπημένη λαβή-

το καπέλο πέφτει


Timo... πρόλαβε να ψελλίσει
μα πώς...
δεν θυμόταν το όνομά ΤοΥ.!
 
Τον επίλογο θα γράψει ο Άνεμος. Και μόλις τον αποτυπώσει στο χαρτί, θα μου αποκαλύψει την πηγή της έμπνευσής του. Πέρα από τους πρωταγωνιστές, τις μουσικές επιλογές, είναι και τα βιώματα που φταίνε.

Είναι και τα βιώματα που φταίνε... έτσι, με τούτα τα λόγια, θα τα έχει συνοψίσει όλα. Άλλωστε, κάπως έτσι κλείνουν οι επίλογοι, λιτά.

υ.γ. Τούτη η βινιέτα (προϊόν φαντασίας εξολοκλήρου) ένα μικρό χρέος απέναντι σε αυτά τα τρία πρόσωπα, που θέλησαν με τούτο τον πάπυρο να μου φανερώσουν την φιλία τους.

Στην Ευαγγελία που εκτιμώ για τις επιμελημένες της παρουσιάσεις σε καθετί που έχει σχέση με την τέχνη και τον πολιτισμό. Κι έχω μάθει τόσα... που αγνοούσα.

Στον Πρωτόπλαστο, που εκτός από τον ξέχειλο συναισθηματισμό του ιστολογίου του, αγαπώ και σέβομαι ως Άνθρωπο. Δικός μου αγαπημένος.

Στον Άνεμο, που μας συνδέει μια καλή φιλία και πάντα με εντυπωσιάζει η ευδιαθεσία και το χαμόγελό του απέναντι στη ζωή.

Αφιερωμένο και σε όλους εσάς. Ο πάπυρος είναι τσακισμένος, επίτηδες. Θέλησα ο καθένας σας φεύγοντας να πάρει κι από ένα κομμάτι μαζί του. Δείγμα της δικής μου φιλίας.
Σας ευχαριστώ!

38 σχόλια:

  1. δε θα με πω αναίσθητο.. αλλά μάλον ο συναισθηματισμός μου περνά από καταστάσεις παρά από λόγια.. παρόλα αυτά παρακολουθώ.. αν και πολλές φορές δε βρίσκω λόγια..:):)
    ευχαριστούμε:):)
    καληνύχτα φίλη μου:):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φλαμένγκο = Ερωτισμός ...
    Δε χορεύεται με τα πόδια,
    ούτε με τα χέρια, τη μέση ή το κορμί ...
    Είναι η σκιά του έρωτα ...
    που πλανιέται στο κενό !!!
    Καλή βδομάδα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. na eisai kala .... Kali ebdomada gemati me stigmes stolismenes me osa agapas..k se gemizoun..filakia..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. koulpa φίλε μου,

    προτιμότερο να υπάρχουν καταστάσεις κι ας λείπουν τα λόγια, παρά τα λόγια να είναι κούφια, ψεύτικα, δίχως καταστάσεις. Όπως, καλή ώρα, τούτη η ιστορία που είναι ολωσδιόλου μυθοπλαστική.

    Να περνάς από εδώ όταν το νιώθεις, δίχως να νοιάζεσαι για τυχόν αποτύπωμα που θα έπρεπε να αφήσεις.

    Σε ευχαριστώ! Να έχεις μια δημιουργική ημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Side21 μου,

    νομοθέτησες!!
    Και για να αποφύγω τις κυρώσεις του νόμου, δεν τολμώ να προσθέσω ή να αφαιρέσω στοιχεία στον όρο ερωτισμό που μου παρέθεσες.

    Πάντα χαίρομαι όταν σε βλέπω!
    Μια όμορφη εβδομάδα αντεύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλλιτέχνιδα του δρόμου,

    όμορφες οι ευχές που μου άφησες!

    Στις όμορφες στιγμές, λοιπόν, που περιμένουν από εμένα να τις ανασύρω!

    Ανταποδίδω ευχή καλής εβδομάδας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ ξεχωριστός τρόπος να πεις ευχαριστώ.. Εγώ αν μου επιτρέπεις θα πάρω μαζί μου την βινιέτα σου, την τόσο γεμάτη από άρωμα μουσική χρώματα πάθος..
    Καλό σου βράδυ:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Έχεις ένα τρόπο που γράφεις μοναδικό. Δεν μπορώ να φανταστώ άλλον άνθρωπο να γράφει σαν εσένα.
    Καναρινένια μου να είσαι καλά εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Λέξεις όμορφες και ήχοι δυνατοί μού φέρνουν στο μυαλό το "Γυρισμό" της Β. Χίσλοπ που διάβασα πρόσφατα!

    καληνυχτοφιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Όμορφη ιστορία! Παραστατική! Μπράβο σου Καναρινένια μου!

    Παίρνω και το κομμάτι μου απο τον πάπυρο και την κάνω!!!

    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Είσαι σίγουρη ότι τούτη η βινιέτα είναι προϊόν φαντασίας εξ ολοκλήρου;
    Γιατί εγώ που βρισκόμουν σε μια σκοτεινή ακρούλα και είδα και άκουσα και καμάρωσα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Margo μου,

    με γεμίζουν τέτοιες μικρές εκδηλώσεις φιλίας, και προσπαθώ να εκφράσω αυτό που νιώθω. Είναι σημαντικό για 'μενα να φανερώσω την χαρά μου στο άτομο που μου την πρόσφερε, και να την μεταδώσω με την ίδια ένταση.

    Να κρατήσεις από την βινιέτα μου ό,τι θέλεις και μην ξεχνάς καλή μου κι ένα κομμάτι πάπυρου μαζί σου!

    Καλημερένια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Λενάκι μου,

    τι μου θύμισες τώρα!

    Έτυχε πριν δυο χρόνια, ένα κείμενο να πέσει στα χέρια μου και καθώς το διάβαζα, έλεγα
    "δεν μπορεί-δεν μπορεί, αυτό είναι δικό μου!"
    κι όμως δεν ήταν... αλλά ήταν σαν να το είχα γράψει εγώ. Πρώτη φορά είδα τον εαυτό μου μέσα σε ένα ξένο κείμενο.

    Το κράτησα, λοιπόν, αυτό το κειμενάκι και το φύλαξα πλάι στα δικά μου. Μια μέρα που ένας φίλος ήρθε για καφέ και σκάλιζε τις φυλλάδες μου... "καλά αυτό είναι εντελώς Βαΐα... πότε το έγραψες ρε 'συ;"

    Τι να σου πω... καταλαβαίνεις!

    Σε ευχαριστώ γλυκό μου πλάσμα. Εάν κάτι θέλω, είναι η γραφή μου να αφήνει την σφραγίδα της.

    Καλημερένια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Marilia μου,

    χαμογελώ που ξαναβλέπω αυτήν την καρδιά στα δεξιά με το κουτάβι!

    Κρατώ το βιβλίο που μου ανέφερες και με την πρώτη ευκαιρία θα καταθέσω κι εγώ την άποψή μου.

    Και τα δικά μου φιλιά καλής ημέρας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Άνεμε!

    στάσου... εσύ δεν πήρες μόνο το κομμάτι. Τα πήρες όλα αμπάριζα κι έφυγες.

    Ξέρεις, πάλι σε πειράζω.

    Ημέρα καλή να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κούκε μου αγαπημένε,

    ααα... εσένα πρέπει να σε προσέχω, το λοιπόν!

    Τις σκοτεινές ακρούλες να φοβάμαι δηλαδή, από εκεί θα μου 'ρθει!

    Σε ευχαριστώ για τα χαμόγελα που μου σχημάτισες. Καλημερίζω σε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Το ύφος που έχουν τα κείμενά σου φαντάζομαι πως είναι σαν το χαρακτήρα σου. Τουλάχιστον εγώ έτσι σε έχω σκεφτεί! Κι ελπίζω να μην πέφτω έξω γιατί αυτά που διαβάζω είναι αξιολογότατα!
    Καλό απογευματάκι και φιλάκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Είναι υπέροχο το κείμενο!! Και τι όμορφη μουσικήηη!!!

    :)

    Μπράβο Καναρίνι μουυυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΗ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΟΥ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Christine ξωτικό μου,

    Σε ευχαριστώ!
    Πρωταπριλιά! Καλό μήνα να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Σκρουτζάκο,

    η άνοιξη βοηθάει πολύ στο να είμαστε καλά. Και ο Απρίλης είναι ο αγαπημένος μου. Καλό μας μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Μαρουλάκι μου,

    σίγουρα θα είναι ένας πολύ όμορφος μήνας! Κλείνω το μάτι στον Απρίλη να είναι και πάλι φέτος ευγενικός μαζί μου. Του έχω ιδιαίτερη αδυναμία βλέπεις... τι να κάνω;

    Να ξημερώνεις όμορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Πίσω απο τα καμαρίνια σε...
    (( φιλώ...))

    Σε ευχαριστώ.!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Μόνο εσύ θα μπορούσες να απονέμεις αυτό τον πάπυρο φιλίας με αυτόν τον τόσο μοναδικό τρόπο! Ότι και να πω γι'αυτό που διάβασα είναι λίγο καναρινένια μου... υπέροχο!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ρηνιώ μου,

    αχ τι θα έλεγες εσύ!
    Και μου έλειψε το εκφραστικό σου φατσάκι! Αύριο αν τα καταφέρω και προλάβω θα σε πάρω να σε ακούσω, μόνο και μόνο να λες αυτό το "και να σου πω φιλενάδα" με τον αποκλειστικά δικό σου τόνο φωνής!

    Σε φιλώ, καλό ξημέρωμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. έι!κοπέλα!

    πάντα μ'αρέσουν οι προσεγγίσεις σου στις ιστορίες!
    +πολλή φαντασία..μ'άρεσε,μ'άρεσε!

    so,i clap my hands-in fact,i applaud-

    =D

    υγ:ήμουν σίφουρη ότι θα είχες τετράδια με αποξηραμένα λουλούδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. ...
    ...
    ...

    Πραγματικά... δεν έχω λόγια...

    Δεν χρειάζεσαι αφορμές, καναρινένια μου, τα κείμενα που βγαίνουν από την πένα σου είναι έργα τέχνης. Κάθε φορά με μαγεύεις. Κάθε φορά με παίρνεις από το χέρι και με ταξιδεύεις σε μέρη που δεν έχω πάει ποτέ.
    Αν κάποιος πρέπει να πει ευχαριστώ είμαι εγώ.

    Να' σαι καλά, καναρινένια μου, πάντα εμπνευσμένη, πάντα ονειρική.
    Τον πάπυρο θα τον αφήσω εδώ, στη σοφίτα σου, άθικτο ανάμεσα στους θησαυρούς σου. Είναι δικός σου, τον κέρδισες με την αξία σου. Παίρνω μόνο τις σκέψεις σου και αυτό το αισθαντικό φλαμένγκο να δίνει τέμπο στη μέρα μου.

    Σ' ευχαριστώ από καρδιάς, γλυκιά μου. Με συγκίνησες πολύ.

    Πολλά-πολλά-πολλά φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Πολύ ωραία γραφή, θηλυκή, ερωτική, σαν τις κινήσεις του χορού. Πρώτη φορά σε διαβάζω...

    ΜΕ άρεσε.........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. koperti μου,

    έφυγες από τα μέρη μας, αλλά εγώ να ευχηθώ καλή αρχή εκεί που πήγες.

    έι... do not applaud, just clap with me!

    Καλό υπόλοιπο Κυριακής εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ευαγγελία μου,

    η συγκίνηση είναι δική μου. Και θα το πω άλλη μια φορά κι από εδώ. Δεν ήταν ο πάπυρος -το βραβείο- αλλά το άτομο/α που μου τον έδωσαν. Γιατί αυτό μετράει για εμένα, όχι τι μου δίνουν, αλλά ποιος μου το δίνει.

    Τα μεγάλα και τα μικρά ευχαριστώ είναι δικά μου!

    Ανταποδίδω εγκάρδιους ασπασμούς!

    υ.γ. Το τέμπο του φλαμένγκο να δονεί την καρδιά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Σκορπιέ,

    Ευχαριστώ για τα λόγια σου.
    Σε καλωσορίζω στην σοφίτα μου, (έτσι μου αρέσει να αποκαλώ τούτο το μέρος).

    Πάντα χαίρομαι όταν αντικρίζω καινούριους φίλους. Να περνάς σαν το θες και το νιώθεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. "Αφιερωμένο και σε όλους εσάς"

    Να σε ευχαριστήσω κι εγώ λοιπόν για την αφιέρωση ..

    Πήρα μαζί μου ένα κομματάκι από εκείνο τον πάπυρο ..... κι έκλεψα μπόλικη χρυσόσκονη ζεστασιάς και γλυκύτητας ....είναι εκείνη που κάθεται επάνω μου κάθε φορά που επισκέφτομαι την όμορφη σοφίτα σου καλή μου κι αγαπημένη Βαϊα !!!

    Να έχεις μια υπέροχη εβδομάδα θα σου ευχηθώ !!!

    Φιλιά !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ηλία μου, αγαπημένε,

    το σχόλιο σου ήρθε κι ακούμπησε μια ιδιαίτερη ημέρα για εμένα. Και να, μέσα από τόσο μικρές αφορμές και συμπτώσεις, το αγαπημένος γίνεται πιότερο αγαπημένος.

    "Χρυσόσκονη" άλλη μια λέξη δικιά μου, που μου δίνει ώθηση.

    Σε ευχαριστώ για τα ζεστά σου λόγια. Το πέρασμά σου πάντοτε μου δίνει χαρά.

    Καλή μας εβδομάδα κι ένα όμορφο βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Πολύ όμορφο το δείγμα της φιλίας σου, πολύ ιδιαίτερο το ευχαριστώ στους 3 φίλους σου !!
    Άργησα να έρθω , αλλά τώρα φεύγοντας κρατώ στο χέρι μου ένα κομματάκι από τον πάπυρο και στο μυαλό μου το ζευγάρι να χορεύει !!

    Να σου ευχηθώ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ με όμορφες στιγμές οικογενειακής θαλπωρής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Αθηνά μου,

    δεν άργησες, κι εάν έτσι ένιωσες, να ξέρεις πως εγώ δεν ασκώ πιέσεις. Η σοφίτα μου είναι πάντα ανοιχτή και για όλους τους διαλεχτούς. Τι κι αν έρχονται με αεροπλάνο, πλοίο, τρένο, αμάξι ή ποδήλατο;!

    Πάντα γλυκιά!

    Αντεύχομαι ζεστές ευχές για Αναστάσιμο Πάσχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάθε που στάζει ροδόνερο ανθίζει το γιασεμί μου...