Κυριακή, Ιανουαρίου 30, 2011

Ο κύριος Καναρινούδης

 photo by deviant art: Holunder


Με πονούσε ο ήλιος τις ώρες που έπαιρνε το σχήμα της θλίψης. Μου πλήγωνε τα μάτια και δεν μπορούσα να δω.

Κι αυτές, ήταν οι ώρες κατά το γέρμα που ο ήλιος γινότανε κόκκινος. Όπως το καρπούζι, σαν έχει σπάσει το στρογγυλό πράσινο περίβλημά του. Κι ήταν οι ώρες κατά τη χαραυγή που ο ήλιος, αγίνωτος ακόμη, άρχιζε να γλυκαίνει, όπως μια φέτα πεπόνι στα ξηραμένα χείλη.

Με την Καλημέρα είχαμε τσακωθεί και δεν μιλιόμασταν από εκείνη τη στιγμή που, πάνω στα νεύρα μου, «αργόσχολη» την είπα. Βιαζόμουν να φύγει το πονεμένο μου συναίσθημα κι εκείνη δεν έλεγε να περάσει.

Το ίδιο και με την Καληνύχτα. Έπιανε την πολυθρόνα της κάμαρής μου και πίεζε το πονεμένο μου συναίσθημα -σα βράδιαζε εκεί το ακουμπούσα, λιγάκι να ξαλαφρώσω- κι εκείνη τεμπέλικη καθώς ήταν, δεν έλεγε να ξημερώσει. Κι είχα θυμώσει με το Χρόνο, που ήταν ευσυνείδητος γιατρός και δεν άφηνε τα άλλα σπίτια να τρέξει στο δικό μου.
 
Κι είπα «Πού θα πάει; Χρόνος είναι… θα περάσει…». Πήρα να νοτίζω τα βλέφαρά μου με βαμβακάκι ποτισμένο από χαμομήλι. «Χαρά στο γιατροσόφι…» θα μου πεις και θα γελάσεις, μα κάπου είχα φυλάξει αυτή τη μνήμη, την παιδική. 

Μετρούσα τις μέρες. Μήνας έφυγε, δυο, τρεις, χρόνος μισός. Να στάζουν δεν σταμάτησαν τα μάτια μου. Θες ήταν από δάκρυα, θες από το χαμομήλι; Δεν ξέρω να σου πω. Για το πονεμένο μου συναίσθημα, γι’ αυτό ξέρω να σου μιλήσω. Μαλάκωνε. 

Αργούσε όμως πολύ, ο Χρόνος να περάσει. Κι εγώ, μέρα με τη μέρα έχανα το φως μου. Γλαυκός δεν ήταν ο ουρανός. Κι έλεγα «Μπα… σύννεφα πολλά θα έχει εκεί ψηλά κι εγώ δεν βλέπω». Στο φύλλωμα των δέντρων απαντούσα, «είναι χειμώνας και δεν πρασινίζει». Για το χιόνι, «πρόλαβε να λιώσει και δεν το είδα λευκό». Για όλα, έβρισκα μια καλή δικαιολογία. 

Διψούσα, όμως, κι έσκυψα να πιω. Στη λίμνη φάνηκαν τα χείλη μου. Χρώμα δεν είδα να ’χουν κρεμεζή. Κι εγώ, που άλλη πρόφαση δεν είχα εύκαιρη να πω, τη στιγμή που όλα είχαν ξεβάψει, βολεύτηκα μες τη θλίψη μου. 

Ήξερα, όμως. Για να αποτρέψω τυχόν κι άλλη φθορά, έπρεπε να πιάσω τα πινέλα και να χρωματίσω από την αρχή. Μες τη στεναχώρια μου, τούτη η σκέψη με ενθουσίασε. Θα έβαφα τον κόσμο μου! Με χρώμα! Θα μπορούσα να βάψω τα αστέρια μαβιά, αν έτσι τα ήθελα,. Το χορτάρι θαλασσί και τους κορμούς κόκκινους, αν αυτό είναι που θέλω. Πήρα την παλέτα στα χέρια μου. Κι άρχισα να παρατηρώ μετά από καιρό. 

Θεέ μου, σε ευχαριστώ που δεν χρειάστηκε να μουτζουρώσω. Που άφησες να δω την ομορφιά μέσα στα πράγματά σου. 

Πριν καν την είσοδό μου στο μαγαζί, από τη βιτρίνα κιόλας, είχα ενθουσιαστεί με το κελάηδημα ενός καναρινιού. Μπήκα μέσα κι ήμουν έτοιμη να το αγοράσω. Θύμιζε σε μένα, στην κάποτε δική μου εύθυμη φλυαρία. Χάρηκα που βρήκα εμένα μέσα από τον χτύπο της δικής του καρδούλας.
Με την άκρη του ματιού μου είδα παρεκεί κι ένα ακόμη. Καθόταν ήσυχο, δεν κελαηδούσε. 

-Αυτό κελαηδά;
-Άστο αυτό. Είναι άρρωστο.
Έμεινα να στέκομαι σκεφτική μπροστά του. Τότε, εκείνος πήγε κατά το κελαηδιστό πουλί κι άρχισε να μου το ετοιμάζει.
-Θα το πάρεις τελικά;
-Όχι αυτό, το άλλο.
-Σου είπα το άλλο είναι άρρωστο. 

Είπε σηκώνοντας τον τόνο της φωνής του. 

-Κι εγώ σου είπα το άλλο θα πάρω.
Είπα σηκώνοντας κι εγώ στην ίδια ένταση την φωνή μου.
-Καλά, όπως θες. Μετά μην έρχεσαι και μου ζητάς τα ρέστα. Εγώ στο ξεκαθάρισα. Είναι άρρωστο, δε θα κρατήσει.

Δεν απάντησα τίποτα. Πλήρωσα κι έφυγα. Στο σπίτι απόθεσα το καναρίνι. Έβαλα τροφή και νερό. Μια μέρα, δυο μέρες… όλο και το κανάκευα. Το έβλεπα όμως που δεν τσιμπούσε. 
«Καλημέρα σας κύριε Καναρινούδη! Πώς είμαστε από διάθεση σήμερα; Δεν μου τρώτε όμως και στεναχωρούμαι βαθύτατα». Τίποτα όμως. «Γιατί; Γιατί μου πικραίνεσαι κύριε Καναρινούδη; Θα γιάνεις όπως έγιανα κι εγώ. Πάρε το χρόνο σου». Και κάπως έτσι πήγαινε το πράγμα, κύριε Καναρινούδη το ένα… και κύριε Καναρινούδη το άλλο… «Κι ακόμη δεν μου χαρίσατε το ονοματάκι σας κύριε Καναρινούδη και το φέρω κομματάκι βαρέως...», ώσπου μίλησε! Έβγαλε μια μικρή κραυγούλα. Λες και μου συστήθηκε. 

-Ησύχιος. 

Κι εγώ συμφώνησα. Τις επόμενες μέρες, ο κύριος Ησύχιος Καναρινούδης άρχισε να τρώει. Και τις παραεπόμενες, να τιτιβίζει.
Αν σε κούρασα με όλα αυτά, ’σχώρα με. Έπρεπε από την αρχή να αρκεστώ σε αυτό.

«Ακόμη κι αν χρειαζόταν να ζωγραφίσω τον κόσμο μου, και πάλι, και ξανά, και πάντα, καναρινί θα έβαφα το καναρίνι μου».

υ.γ. Η γραφή, επιτρέψτε μου, ξέχωρα αφιερωμένη στο Δρομάκι και την Κόκκινη Ομπρέλα. Υπήρξαν το ποτισμένο βαμβακάκι από χαμομήλι στα μάτια μου. Μήνες μετά την επίσκεψή μου με ταλαιπωρούσε αυτό το «ευχαριστήριο» και ήθελε να βγει να ανασάνει.

Μουσική επένδυση: Rene Aubry ~ 1) Salento
2) Le Vent
3) Invites sur La Terr

31 σχόλια:

  1. ΑΡΓΩ ΛΙΓΑΚΙ ΤΙΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΜΟΥ ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΝΑ ΠΕΡΑΣΩ ΕΣΤΩ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΕΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΑΦΗΣΩ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟ ΓΙΑ ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΧΟΜΟ ΕΝΟΣ ΚΑΛΟΥ ΜΗΝΑ ΧΩΡΙΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΕΣ ΑΛΛΑ ΜΕ ΧΑΜΟΓΕΛΑ.

    ΤΙ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΩ ΤΩΡΑ;;;ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΟΥ!!!!!!!!!!!!!ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΦΙΕΡΩΣΗ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΚΑΝΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πικραμένο κείμενο και τόσο μα τόσο τρυφερό σαν τη καρδιά των συναισθημάτων σου
    Με πλημμύρισες με ανθρωπιά και ομορφιά και σε ευχαριστώ καναρινένια μου
    Φιλιά πολλά σε χρόνο ενεστώτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γιατρικό δεν υπάρχει ...
    ανώτερο απ' την ΑΓΑΠΗ !!!
    Αυτό έγιανε τον κ. Καναρινούδη σου ...
    Κι εσύ με τέτοιους γιατρούς φόβο δεν έχεις !!!
    Βάλσαμο ψυχής στάζουν πάνω στο βαμβάκι ...
    μαζί με το χαμομήλι !!!

    Τό 'χω στο πρόγραμμα στην Εθνική Γιορτή ...
    να περάσω απ' τον Κεχρόκαμπο !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι να πεις όταν ο Χρόνος δεν έχει περάσει ακόμα;

    Επέτρεψέ μου να σου πω ως σπουδαγμένη ότι τα χρώματα του ουρανού και των δέντρων και του χιονιού και της φύσης όλης, είναι καλώς επιλεγμένα. Μα της ζωής της δικής σου, εσύ -μόνο εσύ- μπορείς να πάρεις το πινέλο και να τα χρωματίσεις.

    Κι ένα μυστικό... με τα δάχτυλα βάφεις καλύτερα...

    Σε γλυκοφιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εκλεισα τα μάτια κι άκουγα την μουσική σου.
    Σκεφτόμουν τον τσακωμό σου με την καλημέρα και την καληνύχτα,σκεφτόμουν την θλίψη που στρογγυλοκάθησε και βολεύτηκε...
    Εκλεισα τα μάτια και στα δικά μου πανιά άλλαξα τα χρώματα κι έκανα κατακόκκινη την θάλασα για να καταλάβω...
    Και κατάλαβα ότι δεν αφήνουμε αφρούρητο τίποτα κι ότι αν καταφέρουμε να βγάλουμε από μέσα την θλίψη όλα παίρνουν το χρώμα τους...
    Να προσέχεις καρδούλα μου και ναι και πάλι και ξανά και πάντα καναρινί να βάφεις το καναρίνι σου.

    Θα σε περιμένω όποτε θελήσεις,όποτε μπορέσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. uperoxo gia allh mia fora, antherwpino....opws kai an fainontai ta pragmata ola theleoun ton xrono tous...ola taktopoiountai me kapoion tropo...eite euxaristo eite oxi...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σας περιμένω στο διαγωνισμό που έχω διοργανώσει στον Ψαρότοπο !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΑΡΓΩ ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΠΕΡΑΣΩ ΑΛΛΑ ΠΑΝΤΑ ΕΡΧΟΜΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΝΕΑ ΣΟΥ.ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΟΣΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. JK O SKROUTZAKOS,

    πράγματι πάντοτε περνάς και σε ευχαριστώ! Να βρίσκεσαι καλά, με πολλά χαμόγελα και με αυτήν την αισιόδοξη στάση ζωής που υποστηρίζεις.

    Καλή σου μέρα φίλε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ποιώ-ελένη,

    σαν το γλυκό του κουταλιού, το νερατζάκι, που πικρίζει μεν λίγο αλλά δεν παύει να τρώγεται ευχάριστα, με το σιρόπι του να γλυκαίνει τους γευστικούς κάλυκες της γλώσσας.

    Ποιήτρία μου όμορφη, σε ευχαριστώ και ανταποδίδω τα φιλιά μου επίσης σε παρόντα χρόνο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Side 21,

    ναι-ναι φίλε μου διαλεχτέ! Ανώτερο γιατρικό της αγάπης δεν υπάρχει!

    Να πάς! Τους αγαπώ αυτούς του ανθρώπους, είναι αυθεντικοί.

    Ο κ. Ησύχιος Καναρινούδης σου τιτιβίζει "kαλημερένιααα"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. lena_zip,

    και πόσο μου άρεσε αυτό!

    "με τα δάχτυλα βάφεις καλύτερα..."

    Εγκαρτέρηση και πίστη όταν ο χρόνος αργεί. Αλλιώς το χάνεις... Ένα κλικ είναι για το μυαλό...

    Με τούτα και με τ' άλλα, χαθήκαμε κοριτσάκι μου, θα ξαναβρεθούμε όμως πάλι, σιγά-σιγά.

    Γλυκοφιλώ κι εγώωω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. δρομάκι μου,

    μανούλα, να καθόμουν να σε άκουγα για ώρες και ώρες. Είναι οι κουβέντες σου χαμομηλάκι και μαλακώνουν. Κάθε που σε φέρνω στο νου μου, καθόμαστε στην αυλή κι εσύ μου μιλάς για την φτέρη, τις ψιλές κορφούλες που παίρνουν διαφορετικά σχήματα και σκέψεις.

    "Καβαλάω το συννεφάκι μου και πάω... πάω... δεν ξεχνώ να γυρίσω πίσω"

    Εκεί είναι όλη η "μαγκιά" στο δρόμο του γυρισμού. Να φοράω το όνειρό μου σα καπελάκι και να πάω... να πάω...
    Και σαν επιστρέφω σε ό,τι κι αν είναι αυτό που αποκαλώ ως "σπίτι μου" να μην ξεχνώ να πιθώνω το καπελάκι μου στην κρεμάστρα. Ειδάλλως, το όνειρο καπελώνει.


    Δεν μυρίζουν όλες οι αγκαλιές γαζία. Το δικό σου όμως δρομάκι, κιτρίνισε και μοσχοβαλά.

    Σε ευχαριστώ και σε αγαπώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Agnwsth_Zwgrafos,

    αν είχαμε περισσότερη υπομονή, κι αν είχαμε περισσότερη αποδοχή (όσον αφορά εκείνα που ορίζονται από το θέλημα του Θεού κι όχι το χέρι του ανθρώπου), εμείς οι άνθρωποι θα είμασταν λιγότερο καταθλιπτικοί...
    Πίστεψέ με, μαθαίνω να υπομένω και να αποδέχομαι και είναι δύσκολο...


    Έχω την αίσθηση πως για πρώτη φορά σε βλέπω και σε φιλοξενώ στην σοφίτα μου. Καλώς την μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Lambros,

    που είσαι εσύ φίλε; Είχε ερημώσει ο ψαρότοπός σου. Έρχομαι μετά χαράς στο κάλεσμά σου!

    Καλημερένια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. JK O SKROUTZAKOS,

    καλημερένια σου! Καλό υπόλοιπο εβδομάδας να έχουμε. Η τελευταία του Φλεβάρη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο και για τη συμμετοχή σου στο διαγωνισμό !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Lambros,

    εγώ σε ευχαριστώ! Και για το βραβείο που είδα πιο κάτω. Ευχαριστώ με τιμάς! Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πολύ καναρινένια, τρυφερή και ευαίσθητη ανάρτηση !!
    Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισό σου καναρινί και μπες μέσα (κατά Καζαντζάκη) αλλά άφησε την καναρινένια πορτούλα ανοιχτή για αυτούς που αγαπάς και σ αγαπάνε , για όσους θέλουν να σ επισκεπτούν, να σε γνωρίσουν και σ αυτόν που θα ρθει πάνω στο άλογο , τον πρίγκηπα των καναρινένιων ονείρων σου !!
    Να χαμογελάς και να σκέφτεσαι θετικά !! Και το χαμόγελό σου θα κάνει τον Ησύχιο να κελαιδάει !!
    Τους σαμιώτικους χαιρετισμούς μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλογραμμένο βαθιά συναισθηματικό κείμενο. Έφτασε σε μένα και μ' άγγιξε. Έχεις μιαν άλλη δύναμη, κοριτσάκι, και θα επιβιώσεις ακόμη και σ' αυτόν τον άγριο κόσμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ΑΝ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΡΙΤΗ ΚΑΙ ΠΕΡΝΑΩ ΚΑΠΩΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΑ ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΗΣΥΧΑ Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Σήμερα σε διάβασα πρώτη φορά!Ξεχειλίζω συναισθήματα σ'ευχαριστω!!!Κι αν η ζωή ήρθε στα κάτω της οι σκέψεις είναι ακόμα πιο ποιητικές!Αξίζει να περιμένουμε το χρόνο της αναγέννησης και να η άνοιξη ήρθε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Εύχομαι σε όλους μας μια ευτυχισμενη και τυχερη εβδομάδα με τα λιγότερα προβλήματα.Που χαθηκες;;;αφησα σχολιο και στο αλλο ιστολογιο σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ϋπέροχο τό κείμενο. στολίδο του, τό ὄνομα τοῦ καναρινιοῦ. Ἡσύχιος!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ΠΕΡΑΣΑ ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΦΗΣΩ ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΣΟΥ.ΧΡΟΝΙΑ ΣΟΥ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ.

    Πασχαλινές δέξου ευχές, απο τη καρδια βγαλμένες, ολες οι μέρες της ζωής σου να΄ναι αναστημένες!
    ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. αθηνά μου αθηνούλα,

    και πόσο με εκφράζει η ρήση του Καζαντζάκη! Και θα έπρεπε να είναι όλα έτσι όμορφα κι απλά όπως μου τα γράφεις. Καμιά φορά όμως να... προκύπτουν και θέματα υγείας κι εκεί είναι που απροσανατολιζόμαστε.

    Ο Ησύχιος σου στέλνει την αγάπη του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Poet,

    τι να πω τώρα εγώ μπροστά σ' αυτά τα λόγια; Ποιητή όλων μας, σε ευχαριστώ. Έτσι λιτά και ταπεινά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. JK O SKROUTZAKOS,

    πάντοτε εδώ, παρών! Σε ευχαριστώ! Καμιά φορά οι καταστάσεις μας αποσπούν από αγαπημένες συνήθειες. Προσπαθώ να είμαι εδώ όσο μπορώ, ασχέτως που δεν τα πολυκαταφέρνω. Να είσαι καλά και πολύχρονος! Δέξου την ευχή μου έστω και ετεροχρονισμένα για τα γενέθλιά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Λυδία,

    καλώς όρισες στην σοφίτα μου! Σε ευχασριστώ για τα ζεστά κι ευγενικά σου λόγια. Μακάρι να μπορούσα να ανταποδώσω με ένα ματσάκι από κατακόκκινες παπαρούνες.

    Και ναι, ήρθε η άνοιξη!

    Να περνάς όποτε το νιώθεις, χαίρομαι πάντοτε με νέους μουσαφίρηδες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. cummulus,

    σε ευχαριστώ! Ο Ησύχιος σε χαιρετίζει και σε καλωσορίζει! Να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάθε που στάζει ροδόνερο ανθίζει το γιασεμί μου...