Δευτέρα, Μαΐου 10, 2010

Καναρινιά μου…

-Θα μας έρθεις;
-Έτσι λέω.
-Περίμενε που σε θέλει κι ο πατέρας σου.
-Ναι.


-Καναρ ι…νιά μου!
Στο χέρι τα κλειδιά του πατρικού. Η πόρτα ανοίγει. «Μυρίζει μανούλα…» φώναζε το πιτσιρικάκι ξετρελαμένο. Ήταν από τις λίγες φορές, που σαν γύριζε από το σχολείο, θα έβρισκε τέτοια ώρα την μάνα στο σπίτι. Κι η μάνα, στο άκουσμα αυτό, φανερωνόταν. Τι αγκαλιά κι αυτή. Η μάνα, πέρα από μάνα, έχει και κάτι άλλο ξεχωριστό. Την μυρωδιά.
Στη βεράντα μας κρέμεται μια φραουλιά. Λιώνει το κόκκινο στη γλώσσα. Μμμ… γεύση του δάσους. Όπως τότε στις εκδρομές μας. Να και τα δύο βαρέλια. Το γιασεμί σκαρφαλώνει στην πέργκολα. Η μανταρινιά παρέμεινε κοντούλα. Στο πεζούλι του τζακιού, μυρωδάτα τριαντάφυλλα που δροσίζονται. Κίτρινα και κόκκινα.
-Ωωω… τι όμορφα είναι αυτά.
-Μου τα έφερε ο πατέρας σου.

Τριανταφυλλένιε μου
 

Στο χωριό, ο παππούς καθαρίζει το αμπέλι. «Να πάρει αέρα» λέει και τον παρατηρώ. Αμπελο-φυλλο-σοφώ μαζί του. «Τα ενδιάμεσα του κορμού πρέπει να κοπούν», έτσι μαθαίνω. Έφτιαξε και μια κατασκευή από καλάμια για τα αγγούρια. Η γιαγιά, ακόμη και σήμερα «κοτούλα μου» με φωνάζει. Χαμογελώ. «Η μαμά σου είναι αστέρι» απευθύνεται σε μένα, κι ύστερα «αστέρι μου…» της λέει, κι εκεί σκιρτά η καρδιά μου. 

υ.γ.1 Με μια φράουλα, με δυο κουβέντες και με τρεις ανάσες άρωμα, είμαι χαρούμενη. Απλό είναι!
υ.γ.2 Καλά δεν τα λέει ο παππούς; Τα ενδιάμεσα του κορμού πρέπει να κοπούν. Βάζω το χέρι στο στομάχι, ξεσφίγγω τα άγχη, τις έγνοιες και τους πόνους. Να πάρει αέρα.
υ.γ.3 Να μου φυλάξεις τα βαρέλια. Να μεστώσω.

υ.γ.4 Συντροφιά μου στην σκέψη είχα την Marilise, της είχα τάξει το επόμενο ταξίδι.


Μουσική επιλογή: Μάνος Λοΐζος ~ Δειλινό

43 σχόλια:

  1. δεν θελω να πω πολλα...
    μονο ποσο απλο ειναι πραγματικα να εισαι χαρουμενη...ετσι με τρεις ανασες,δυο κουβεντες και λιγο αρωμα...

    σε φιλω με πολυ αγαπη καναρινενια μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΗ.
    ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ:)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ωωωωω.. τι γλυκό;.. τι όμοφρο; :):)
    καλημέρα φίλη μου :):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. δεν χορταίνω τούτο το ταξίδεμα ..... σ ευχαριστώωωωωωω , που με κράτησες στην σκέψη σου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ναϊάδα,

    όλα τα είπες κοπελούδα μου! Νιώθω την αγάπη σου... Να μου ξημερώσεις όμορφα.

    υ.γ Κάτι μου λέει ότι μου έστειλες μια νεράιδα να με προσέχει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. JK O SKROUTZAKOS,

    η χαρά είναι ζωή. Κι εγώ ζω!
    Καλό υπόλοιπο εβδομάδας τώρα πια.
    Ναι, ναι και χαμόγελα. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. koulpa,

    φίλε μου τι όμορφη επίσκεψη μου έκανες! Με γέμισαν τα "ωωωω..." σου.
    Καλό σου βραδάκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. marilise,

    γλυκιά μου εγώ σε ευχαριστώ! Μια ζεστή αγκαλιά στη νύχτα σου στέλνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Γράφεις τόσο τρυφερά...Με χρώματα και μυρωδιές!Γλυκό που είναι...
    Καλή ώρα νάχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ένα θησαυροφυλάκειο ...
    πίσω από μια πόρτα πατρικού ...
    πίσω απο δυό απλές κουβέντες ...
    πίσω από ένα γλυκό χαμόγελο ...
    πίσω από μια ζεστή αγκαλιά ...
    Κι εμείς ψάχνουμε τα πλούτη
    στου κόσμου στις ερημιές !!!
    Φιλιά ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τρυφερό κι ευωδιαστό, όπως πάντα. ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. agrampelli,

    σε ευχαριστώ! Ξέρεις τι μου άρεσε πολύ; Αυτό το "Καλή ώρα νάχεις!" Το ένιωσα...

    Σε φιλώ, καλημερένια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Side21,

    είμαι σίγουρη πως είσαι ένας από τους ξεχωριστούς, που ξέρουν που να ψάξουν για τις ομορφιές.

    Σε φιλώ κι εγώ! Κρατώ τη λέξη "θησαυροφυλάκιο" όντως έτσι είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. marilia,

    μόνο όμορφα μου αφήνεις κι εσύ εδώ.
    Καλημερένια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Είναι μαγική η δύναμη που έχουν κάποιες μικρές αθόρυβες στιγμές όταν τις αφήνουμε να μιλήσουν μέσα μας και τις αφουγγραζόμαστε και γευόμαστε τα μυστικά και τη σοφία τους σαν φρεσκοκομμένες φράουλες από την βεράντα του πατρικού...
    Να' σαι καλά, καναρινένια μου, να φιλτράρεις τόσο τρυφερά τον κόσμο για μας.. Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ου κρατάω ένα κέρασμα πέρνα απο το blog μου όσο πιο γ΄ρηγορα μπορείς καναρινιά μου .. φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος,

    πέρασα από την σελίδα του λινκ που άφησες. Νοστιμότατα φαίνονται τα μαγειρευτά. Καλή επιτυχία σε όσους επιχειρήσουν τις συνταγές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. evaggelia,

    πόσο όμορφα το διατυπώνεις. Ένα κλικ του μυαλού, όσο να πεις θα περάσω τις σκέψεις και τα συναισθήματα από εκείνο το μαγικό φίλτρο που το φυλάμε σε μια γωνίτσα και το αναζητάμε ξανά σε ανύποπτες στιγμές, για να ενθουσιαστούμε το ίδιο έντονα.

    Έτσι τρυφερά σε φιλώ, όπως τρυφερά με ένιωσες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Marilise,

    και.... τρέχω για το κέρασμα!

    Φιλί καληνύχτας λαχανιασμένο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πέρασα και γέμισα ευωδιές και χρώματα..
    Σου εύχομαι να παίρνεις συχνά τέτοιες ευτυχίες..
    Κι αν έμαθα κάτι από τη σοφία του παππού, είναι ότι πρέπει να κόβεις τα ενδιάμεσα του κορμού, που δεν τον αφήνουν να θεριέψει, κι επίσης ότι πρέπει συχνά "να παίρνεις αέρα"..!
    Μαθήματα πολύτιμα..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Asteri,

    σε ευχαριστώ, καλώς ήρθες!
    Πέρασα κι από την κουζίνα σου, νοστιμιές είδα.


    Να περνάς, όποτε το νιώθεις.
    Καλημερένια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ρεγγίνα,

    σε ευχαριστώ, που ήρθες και στάθηκες δίπλα μου στο αμπέλι κι άκουσες μαζί μου τα λόγια του παππού. Αυτός ο αέρας σαν τον ρουφάς εισχωρεί μεμιάς, όχι στα πνευμόνια, στην καρδιά.

    Να έχεις μια συναρπαστική ημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Όλοι μας οι θησαυροί είναι αυτές οι ζωγραφιστές Μνήμες..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ΗΣΥΧΑ.
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Δεν αφήνω λόγια, μόνο χρώματα και αρώματα σαν τα τριαντάφυλλα στο πεζούλι του τζακιού.......
    Καλό μήνα Καναρινιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. ΠΕΡΑΣΑ ΝΑ ΕΥΧΗΘΩ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΧΑΜΟΓΕΛΑ:))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Αν δεν είσαι ήδη μαμά, θα γίνεις μια υπέροχη μητέρα. Δεν ξέρω γιατί επέλεξα να πώ αυτό, κι όχι κάτι άλλο. Μου θυμίζεις τόσο πολύ την ευαισθησία της μητέρας μου. Δεν υπάρχουν πολλοί άνθρωποι αυτού του είδους, και η αύρα τους μένει, όποιος θάνατος κι αν έρθει κι όσες ζωές κι αν αλλάξουν.

    Με συγκινείς.

    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ξέρεις μπαίνω που και που..
    Έτσι όταν ξεκλέβω χρόνο..
    Κρυφά και αθόρυβα όσο μπορώ.
    Αναμνησάκι να γενώ..
    Και αρώματα να γεμίσω..
    Και αυτές οι φωνούλες..
    Χαμογελώ..
    Μύρισε καλοκαίρι;
    Όχι;
    Ναι.
    Αχ φιλενάδα μου.

    Πόσο μου έλειψε αυτή σου η αύρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ρεγγίνα,

    συμφωνώ! Πάμε να πιάσουμε και σήμερα παλέτα.

    Σε ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. JK O SKROUTZAKOS,

    πολύ καλό σου μήνα, πάντοτε με χαμόγελα!

    υ.Γ. Την διάβασα την ανάρτηση στην οποία αναφέρεσαι. Προσπάθησα κι εγώ να κάνω κάτι, έστω το ελάχιστο. Δεν υπήρξε ανταπόκριση από τους υπεύθυνους στους οποίους έπρεπε να απευθυνώ, από εκεί και πέρα, αν εσύ ξέρεις κάτι παραπάνω με ενημέρωνεις.

    Σε ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Table Rouge,

    καλώς την μου! Σε ευχαριστώ. Κι εγώ έτσι για υποδοχή σου έβγαλα σπιτικό γλυκό πορτοκάλι, κάτσε να δοκιμάσεις.

    Καλημερένια!
    Να περνάς όποτε το νιώθεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. pandora,

    τρυφερό μου κορίτσι, η δική σου ευαισθησία με νιώθει έτσι. Να είσαι πάντοτε γερή και πλήρης.

    Από καρδιάς σε ευχαριστώ!
    Καλημερένια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. jacki,

    μα ναι! Βέβαια καλοκαίρι! Κι αυτές οι μπόρες που έρχονται για να ξεφορτώσουν από το βάρος τους τα σύννεφα και γεμίζουν οι δρόμοι με ρυάκια, είναι τόσο συναρπαστικές!

    Συμπέρασμα: άφησα τα "ψαράκια" στην άκρη να περπατώ αυθόρμητα! :))

    Καρπούζινο χαμόγελο σου στέλνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Εικόνες μαγικές τρυφερές και τόσο ανθρώπινες μου δημιουργούν τα λόγια σου

    Σε φιλώ με αγάπη κι έναν άνεμο ξεγνιασιάς που εσύ μου πρόσφερες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. ποιώ-ελένη,

    θέλω να σου πω ότι μου έχεις λείψει. Εσύ ως εσύ. Θέλω από καιρό να σου γράψω δυο κουβέντες, θα το κάνω με την πρώτη ευκαιρία.

    Να ξημερώσεις όμορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Κάθε που σε διαβάζω , νιώθω μια περίεργη οικειότητα ... κάτι σαν την μοιρασιά του κρυφού μυστικού της απτότητας του συναισθήματος , την ομορφιά του στολίσματος του κόσμου από δαύτο , τη ματιά που μπορεί να κάνει σπονδές στο πολύτιμο άορατο ... σ ευχαριστώ γι αυτό που παίρνω μαζί μου φεύγοντας από δω .

    Να έχεις ένα γεμάτο θαύματα Σαββατοκύριακο καναρινένια μου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Τι πανέμορφη ανάρτηση...
    Να σημειώσω μόνο πως συμφωνώ με τον kryos. Κάθε φορά που σε διαβάζω νιώθω μια περίεργη οικειότητα...
    Καλό βράδυ γλυκειά μου. :)
    Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. marilise,

    γλυκιά μου με συγκινείς. Σε ευχαριστώ και σε φιλώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Ζεστέ μου Ηλία,

    έχω την αίσθηση, ελπίζοντας πως δεν κάνω λάθος, ότι η οικειότητα είναι ένα συναίσθημα που δεν επιβάλλεται μα κατακτιέται, εφόσον μπορείς να την εμπνεύσεις. Με αυτήν την αίσθηση (κι όχι λογική) το ίδιο οικείο σε νιώθω κι από πλευράς μου, αναπτύσσοντας έτσι μια αμφίδρομη σεπτή οκειότητα σε αυτόν εδώ το χώρο.

    Σε ευχαριστώ!
    Καλό βραδάκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. ζεστέ μου ξανά,


    Αλίμονο κι αν δεν προσπαθούσα να σου μεταδώσω οικεία αίσθηση μες την σοφίτα μου. Κατ' εξαίρεση για σένα και μόνο θα την "επέβαλα"!


    υ.γ. με διάθεση άκρως πειραχτική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Creep,

    καλώς την μικρή μου επισκέπτρια! Αν κατάλαβα σωστά, έχεις ξαναπεράσει από την σοφίτα μου. Για εμένα, όμως, είναι η πρώτη φορά που μου κάνεις αισθητή την παρουσία σου.

    Σε ευχαριστώ για αυτό!
    Να περνάς όποτε το νιώθεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάθε που στάζει ροδόνερο ανθίζει το γιασεμί μου...